Ultima Remake 2015

Messiaen

Ultima Remake og Edvard Munch vgs inviterer til lunsjforestilling torsdag 10.09 kl 12.00.

Det er Fri entré og forestillingen varer ca 15 minutter.

Årets Remake tar utgangspunkt i verket Turangalîla-Symphonie av Olivier Messiaen fra 1948. Elever ved nyåpnede Edvard Munch videregående skole har laget en installasjon i samarbeid med lærere og kunstnerne i Remake-teamet. Installasjonen er interaktiv og består av lydlandskaper, komposisjon, dans og visuelle elementer inspirert av Messiaens tanker om naturen. Stikkord for det kunstneriske arbeidet har vært hellighet, mystisisme, ekstase og tilstedeværelse.

Fugl

Installasjonen åpner klokka 10.00 og er åpen til 15.00. Det blir innslag av danseelever kl. 10.00, 11.00 og 12.00.

Installasjonen er laget av elever fra musikk, dans og design & håndverk i samarbeid med remaketeamet og lærere.

Musikkelev

Remaketamet består av  Heloisa Amaral, Gyrid Nordal Kaldestad, Koka Nikoladze, Maja Roel, Torbjørn Eftestøl, Magnus Bugge og Jon Warland.

“A composer writes music because he must, because that is his vocation and he does it very naturally, as an apple tree bears apples or a rose-bush roses”
- Olivier Messiaen

Elever i kostyme