Talentprogram musikk - improvED

bugge workshop musikk

improvED

improvED er et tilbud til de elevene som utmerker seg i improvisasjon innen rytmisk musikk. Denne gruppen elever får styrket sine ferdigheter i improvisasjon gjennom undervisning en gang i uka utenfor skoletiden. Elever fra improvED opptrer ofte på arrangementer utenfor skolen, som for eksempel Oslo Jazzfestival, og har seminarer/konserter med internasjonalt, anerkjente musikere.

improvED består av 10-15 elever på forskjellige instrumenter. Elevene kvalifiserer seg gjennom et årlig prøvespill.

Har du lyst til å være med?

Vi fordyper oss først og fremst i jazztradisjonen, og det forventes derfor at du har kjennskap til standardrepertoaret, improvisasjon og enkel jazzteori. Alle instrumenter kan være med, men det er viktig for undervisningen at besetningen kan fungere sammen.

Foto: Andreas Berg, fra workshop med Bugge Wesseltoft og opptreden i Rådhuset