Munchrevyen

logo

Hvert år deltar flere hundre elever i revyarbeidet – på eller utenfor scenen. Revyen byr på samhold på tvers av trinn, god stemning og mye moro. Munchrevyen skaper identitet og tilhørighet og gjør oss stolte. Ikke minst når vi får gode anmeldelser og høye terningkast – som vi har fått hvert år til nå. Vi oppfordrer til deltagelse i revyarbeidet.

Tittel på Munchrevyen 2022 var MEG, og dette skrev Aftenposten etter premieren:

"Munchrevyen 2022: Et absurd ego-show som imponerer stort Bandet, danserne og koreografene er blant de beste i byen. Skuespillerne er på toppnivå. Ja, selv rekvisitøren fortjener en pris. Munchrevyen er kjent for å være sterk på det musikalske, men i år overgår de seg selv. Bandet covrer ikke lenger moderne Broadway-klassikere, men har komponert en overtüre som både nikker til jazz og Röyksopp. Dette nummeret, fremført av 12 musikere, er grunn nok til å ta første buss-for-bane til Røverstaden. Revyen «Meg» er en fryd for både øye, øre og hjerne. Nesten alle sketsjene er gjennomkoreografert av skolens elever og svært presist utført av skuespillerne. Det gir en helt særegen scenekunstopplevelse, som man ellers må på teaterfestival for å oppleve. Rekvisittene er laget av pappmasje – og har fått skrift som «koffert» eller «penger» på seg. Selv om revyen har fått navnet «Meg», handler den egentlig om hvordan revy er et kollektivt prosjekt. Det blir ikke noe show om rekvisitør og kostyme streiker (noe som blir til en halv akt med sketsjer). Og hvis du ikke er venn med lysmesteren, blir det monolog i mørke. […] Dette er revyen som handler om meg-meg-meg-festivalen som preger vår tid. […]"

Video: Håvard Tryti. Foto: Peter D. Hypher

Hvorfor er det så bra med revy? Hør hva denne gjengen sier.

MEG
Munchrevyen 2019