Kunst, design og arkitektur

Arkitektur gruppearbeid

Dette er programområdet for deg som vil utvikle dine kreative evner og samtidig få studiekompetanse. Du får arbeide med idéutvikling ved hjelp av ulike teknikker og digitale verktøy i praktiske fag.

Våre lærere holder seg oppdatert og vet hva som rører seg innen sine fagfelt. Alle er utdannet innen kunstfag, arkitektur og produktdesign. Gjennom deres nettverk får våre elever kontakt med fagpersoner fra bransjen. Dette er med på å gjøre undervisningen praksisnær og relevant.

Valgmuligheter

I tillegg til KDA-fag kan du velge programfag fra andre programområder. På KDA får du studiekompetanse på en spennende og variert måte. Du får utvikle dine kreative og kunstneriske evner gjennom å eksperimentere med ulike teknikker og uttrykksformer. På den måten blir du rustet for opptaksprøver og høyere utdanning innen kunst, arkitektur og designfag.

Fordypningstilbud i realfag

Du kan velge å fordype deg i realfag. Du kan for eksempel velge det som kreves for arkitektstudier på NTNU.

Studio og verksteder

Vi har et velutstyrt modellverksted og grafikkverksted – og eget fotostudio med utstyr for storformat print. På Makerspace Munch finner du avansert utstyr som 3D-printer, laserkutter og varmepresse. Utstyret brukes til å utforske og lage spennende produkter som en del av ordinær undervisning. Makerspace Munch er også bemannet i fritimer og midt­time – hit kan du for eksempel komme for å fordype deg i et prosjekt, programmere en robot eller lage en 3D-modell.

Se flere videoer om og fra skolen på skolens YouTube-kanal.

Les mer om KDA på Vilbli.no

Kontakt avdelingsleder Kamilla Bulie.

Foto: Håvard Tryti - og lærere og elever ved skolen.

Video: Håvard Tryti, Highandlow (Inspirasjonsfilm) og Marius Skålevik (Makerspace)

Hvorfor velge KDA på Edvard Munch vgs?

Verksteder - Makerspace og grafikkverkstedet