Frisør, blomster, interiør og eksponering

Frisør, Blomst, Interiør - yrkesfag

Studio E - for deg som er interessert i frisør, blomster eller interiør og eksponeringsdesign

I august 2020 ble disse tre fagene samlokalisert i et nytt og moderne senter i Fredensborgveien, Studio E. I senteret er alt lagt til rette for at du kan jobbe kreativt, utforskende og framtidsrettet.

Utgangspunktet for opplæringen er kundens ønsker og markedets behov. Som elev jobber du med produktutvikling fra idé til ferdig produkt, og i hele prosessen har vi fokus på å tenke nytt og utvikle skaperevnen.

Hvorfor velge FBIE?

På Vg1 jobber du med ulike materialer, redskaper, teknikker og digitale verktøy. Du har 12 timer verkstedtid hver uke hvor du fordyper deg i enten frisørfaget, blomsterdekoratørfaget eller interiør-, profilering- og utstillingsdesignfaget.

Frisørfaget er for deg som liker å jobbe med hår, sminke og maske. Du lærer om moter og trender og trenes i både tradisjonelle og moderne teknikker.

Blomsterdekoratørfaget er for deg som ønsker å jobbe med blomster og botaniske materialer. Du lærer om blomsterdesign og jobber med både tradisjonelle og moderne teknikker.

Interiør- og eksponeringsdesign er for deg som liker å jobbe med interiør, utstilling, profilering, trender og markedsføring. Du lærer om idéutvikling, tegning, modellbygging, digital programvare, skilt og reklame.

Fag/-svenneprøve eller studiekompetanse?

Vi har ulike modeller:

• Gå ordinært løp med skole to år (Vg1 og Vg2) og lære i to år. Læretida avsluttes med fag- eller svenneprøve.
  • Velg et påbyggingsår etter Vg2, Vg3 eller etter læretida. Da får du studiekompetanse og kan studere videre på høgskoler og universitet.
  • Interiør og utstilling har Vg3 i skole som ved fullført studie gir deg yrkestittel interiørkonsulent, utstillingsdesigner eller profileringsdesigner

Hva kan du bli / videre utdanning?

• blomsterdekoratør
  • frisør
  • interiørkonsulent, utstillingsdesigner eller profileringsdesigner
  • maskør- og parykkmaker

Hvem kan søke?
Disse tilbudene er forbeholdt elever som har opplæringsrett i Oslo.

Søknadsfrist: 1. mars. Søknad sendes digitalt på vigo.no

Søknadskode på Vigo: FDFBi1----

Se flere videoer om og fra skolen på skolens YouTube-kanal.

Kontakt Studio E:

Elisabeth Kristiansen Martini

Rådgiver

Kari Margerete Malmberg
Mobil:45727650

Foto: Peter D.Hypher, Håvard Tryti, elever og lærere. Video: Håvard Tryti (elever) og Mathias Normann (Studio E).

Frisør og Interiør og Eksponering

Møt elever fra Studio E og se noen glimt fra skolehverdagen

Til Fredensborgveien 26 Studio E