Sommerskolens kurs for elever på videregående

IMG_4090.jpg

Meld deg på ved å klikke på Logg inn øverst i høyre hjørne på Sommerskolens nettside: https://sommerskolenoslo.no/kurs/

- Kurs på videregående skoler -

KEEP IT UP! IMPROVE YOUR ENGLISH WITH ENGLISH TEACHERS

Do you want to improve your English skills and become better at expressing yourself and justifying your arguments?Join us for five great days where you get to speak English all day with teachers from Great Britain. You will learn more about British culture and participate in engaging conversations with other students and teachers.

Nydalen vgs uke 32

SULTEN PÅ JOBB?

Går du yrkesfag og har lyst til å mestre et jobbintervju? På dette kurset jobber vi med arbeidslivets sjangere og språk. Ved siden av søknad og CV vil vi fokusere spesielt på intervju og hvordan du kan presentere deg på en trygg måte når du skal søke jobb eller læreplass. I løpet av uka får du øve deg i møte med en ekte arbeidsgiver om du ønsker. Ta gjerne med tekster og oppgaver du har jobbet med på skolen og få skrive- og språkråd tilpasset deg.

Kuben vgs uke 26

AKADEMISK SKRIVEKURS

Planlegger du en akademisk utdannelse etter videregående? “Akademisk skrivekurs” gir deg en smakebit på hvilke type tekster og skriveoppgaver som møter deg på universitet eller høyskole.Du kan utvikle skriveferdighetene dine og bli bedre rustet til det siste, hektiske året på videregående. Du lærer om hvilke krav det stilles til form, innhold, språk og stil i akademisk skriving og hvordan teksten kan struktureres.

Nydalen vgs uke 26

– Kurs på Universitetet i Oslo –

TJUVSTART PÅ FORDYPNING I MATEMATIKK R1

Prøv deg på sentrale emner i matematikk R1 på Vg2, så du stiller bedre forberedt til neste skoleår! Sammen med studenter fra Matematisk institutt jobber vi med spennende oppgaver i geometri, algebra, funksjonslære og vektorregning.

UiO, Matematisk institutt uke 26

TJUVSTART PÅ FORDYPNING I MATEMATIKK R2

Har du fullført R1 og vil prøve deg på mer utfordrende oppgaver? Delta på forelesninger i sentrale emner i matematikk R2. Du får jobbe med algebra, funksjonslære, integrasjon og differensialligninger.

UiO, Matematisk institutt uke 26

NANOSKOLEN – KJEMI OG TEKNOLOGI

Er du nysgjerrig på nanoteknologi? På UiO lærer du om nanomaterialer og hvordan vi kan brukenanoteknologi til å lage nye og spennende produkter i fremtiden. Du deltar på forelesninger med forskere og gjør labforsøk med studenter fra Senter for materialvitenskap og nanoteknologi.

I løpet av uka lager du blant annet din egen solcelle. Kurset bygger videre på ting du har lært på Vg1, men er åpent for alle som ønsker en utfordring.

UiO, Kjemisk institutt uke 33

PROGRAMMERING MED MICRO:BIT OG PYTHON

For 9. trinn–Vg3

Med litt elektronikk og programmering kan Micro: bit bli alt fra et kompass til en smartklokke. Bli med til Institutt for informatikk på Universitetet i Oslo og lær deg Micro: bit og tekstbasert programmering i Python.

UiO, Institutt for informatikk uke 26

UiO, Institutt for informatikk uke 32