Snøhetta var oppdragsgiver på innovasjonscamp

Modeller

De 150 elevene ble delt inn i grupper på tvers av klasser og programfag (formgiving og ST) og hadde 5 timer på å løse oppdraget. Leveransen var en skriftlig del, en modell av bygget og en muntlig presentasjon. Underveis i prosessen fikk elevene veiledning av engasjerte arkitektstudenter fra Arkitektur- og designhøgskolen.

Snøhetta

Utvikling av kompetanse for fremtiden

Elevene brukte aktivt naturfagskunnskap og design- arkitekturkunnskap for å løse oppdraget. I tillegg til at oppdraget innebar at de ble utfordret på evne til problemløsing, kreativitet og samarbeid.

Elever i arbeid

Imponerte juryen

Alle elevgruppene lanserte smarte og nyskapende ideer, i tillegg til fantastiske modeller av bygget som de hadde bygget. Vinnerne leverte en kreativ løsning på oppdraget som de kalte for "Snøballen".

Jurymedlemmene fra Norsk design- og arkitektursenter, ZERO, Snøhetta og Naturfagssenteret uttrykket at de ble både kraftig imponert og inspirert over elevenes leveranser. Innovasjonscampen markerte oppstarten på et videre samarbeid med Snøhetta som også er Edvard Munch vgs sin partner på Lektor 2-programmet.

Juryen og vinnelaget