Meld deg på Sommerskolen Oslo!

Sommerskolen Oslo er et gratis tilbud til alle elever som går på skole og bor i Oslo. Kursene tilbys i de to første og de to siste ukene i sommerferien: Uke 26, 27, 32 og 33.

Tilbud til elever på 8.–10. trinn:

Visste du har Sommerskolen Oslo har over 20 forskjellige kurs for deg som går på ungdomsskolen? Bli med på kurs i for eksempel programmering, journalistikk, språk og elektronikk. Du kan lære om hjerneforskning, prøve deg på et yrkesfag eller tjuvstarte på matematikken du skal lære på videregående. Du kan også delta på matematikkurs der vi spiller fotball hver dag, lære realfag på sjøen eller bli med i spennende diskusjoner om demokrati og ytringsfrihet på Nobels Fredssenter.

Går du på 10. trinn og har hatt tysk hele ungdomsskolen kan du delta på et 2-ukers tyskkurs der vi er i Oslo i sommerferien og i Berlin i høstferien.

Tilbud til elever i vgs:

Hva med å tjuvstarte på fordypning i matematikk R1 eller R2 eller lære programmering på Universitetet i Oslo? Hvis du er nysgjerrig på nanoteknologi kan du delta på "Nanoskolen" på Kjemisk institutt på UiO. Du kan gå på engelskkurs med lærere fra England, og du kan bryne deg på spennende problemstillinger om miljø, økonomi, velferd og innvandring med Young Ambassadors på Nydalen vgs. Eller hva med å forberede deg til neste semester på kursene "Mattereprise" og "Norskreprise". Bli med, da vel!

Er du yrkesfagelev eller lærling og mangler karakter i matematikk eller naturfag på Vg1, kan du ta eksamen på nytt hos oss.

Påmeldingsperioden er fra 9.–15. mars på www.sommerskolenoslo.no.

Les om kurstilbudet i årets brosjyre (PDF) eller les om det på nettsiden vår.