Autumn Melodies - høsttoner

autumn

Edvard Munch videregående skole inviterer til søndagskonsert i vår flotte konsertsal, 23. september kl. 14.00. Adresse: Ullevålsveien 5 (inngang Nordahl Bruns gate).

Det blir en unik konsert med kinesisk, engelsk, russisk og norsk klang. Confucius Institute Global Artists Chamber Ensemble, med noen av Kinas fremste utøvere, fremfører kinesiske samtidstoner på klassiske kinesiske instrumenter som pipa, erhu, guzheng og yangqin. Kammermusikkensemblet fra Kinas Sentrale Musikkonservatorium er på Nordenturné i regi av verdens eneste Music Confucius Institute - en musisk bro etablert mellom konservatoriet i Beijing og det Kgl. Danske Musikkonservatorium i København.

Kammerensemblet ledes av leder for internasjonalt samarbeid, professor Liu Yueqing, som selv er en mester på yangqin, en kinesisk dulcimer (et instrument i slekt med den ungarske cimbalom), rumensk tambal, tyrkisk og persisk santur.

Norske musikere og lærere ved Edvard Munch vgs som selv er utøvende musikere deltar. Helene Wold (sopran) og Vegard Lund (luut/gitar) framfører Benjamin Britten "The Songs from the Chinese. Kari Dajani og Thomas Knudsen spiller fra Rachmaninovs suite nr. 2 for to klavérer. Majorstuen barne- og ungdomskor, Bislett guttekor og sangelever fra Edvard Munch vgs. dirigert av Sindre Beitohaugen stemmer i med norske folketoner.

Otto Graf, teamleder for avdeling for musikk, dans og drama er kontaktperson for prosjektet. Ensemblet vil og ha en kinesisk instrument-workshop for skolens studenter og lærere på mandag 24. september. Otto kan nås på mobil: 958 03 565