Norske tradisjoner

Norske tradisjoner: Elever som hopper

Onsdag 22. mars arrangerte vi vår fjerde munchdag dette skoleåret. Denne gangen med tema "norske tradisjoner". På munchdagene løser vi opp timeplanen, deler elevene i grupper på tvers av linjer og klassetrinn og har et gjennomgangstema vi jobber med på forskjellige måter gjennom hele skoledagen.

fiolinbilde

Vi har danset norske folkedanser og lært norsk folkemusikk av musikkelever og lærere. I norskfaget har vi har studert gamle norske uttrykksmåter og forsøkt å gi dem nye og moderne former. Vi har jobbet med norske design- og håndtverkstradisjoner ved hjelp av trykking, tegning og maling, og vi har drøftet hva som er typisk norske verdier. Og ikke minst har vi strikket et langt og fargerikt skjerf til han rare, lille bronsefiguren oppe i tredje etasje som ligner litt på ET, og spist mengder av pølse med lompe til lunsj i skolegården.

Foto: Vilde Bang Foss - Vilde Media